VERZOEK OM SPEELGOED - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu VERZOEK OM SPEELGOED - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu

VERZOEK OM SPEELGOED

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

01 November 2016 | Marokko, Rabat

Lieve lezers,

Nu ik 3 weken bij de gemengde school in een arme wijk in Rabat werk, zie ik dat de leerkrachten veel materiaal zelf hebben gemaakt. Ze zijn er trots op! De school wordt ondersteund door een fonds ter plaatse, anders zouden de kinderen helemaal niet naar school gaan.
Ik merk dat de Marokkanen weinig zelfvertrouwen hebben.
Het werken met "echte" materialen zal hen goed doen. Zij zijn het ook waard om met echt speelgoed te spelen!
Nu heb ik de leerkrachten en de fysiotherapeut gevraagd een lijst te maken van materialen die ze graag zouden willen hebben.
Zelf heb ik al een lijst gemaakt van dingen die ik niet aanwezig zie of zelfgemaakt.
- materialen voor kinderen met een spasme of weinig kracht in hun handen/ benen.
- grote stevige "puzzels" waar grote kinderen vormen leren herkennen die met die gaten waar een vierkant, rechthoek, rondje in kan.
- Lego, ze hebben alleen wat hele grote Lego waarvan sommigen niet op elkaar passen.
- een toren die je op kunt zetten later weer in elkaar kunt passen. Peuterspel.
- domino in diverse uitvoeringen: kleuren, tegenstellingen, ervoor en erna, seizoenen, uren, tellen. Noem maar op!
- domino, lotto, vier op een rij.
- en heel belangrijk: Tangram
-materiaal voor kinderen met dyslectie
-Electro voor kleine kinderen.
- materiaal voor nkinderen die (nog niet) spreken. Cristel?
Buitenspeelgoed is er ook niet veel, maar dat is moeilijk voor Bob om mee te nemen.
Wanneer ik weet wat jullie kunnen aanleveren kijk ik of ik hier de lijst kan aanvullen door het hier te kopen. Ik hou jullie ook op de hoogte wanneer ik de lijst van de leerkrachten en fysiotherapeut heb gekregen.

Als jullie iets overhebben, graag naar Bob brengen, dan neemt hij het in december mee.

Warme groet,
Margriet

Ik ga ook het Lilianefonds vragen zich om deze school te bekommeren.

  • 06 November 2016 - 15:42

    Ton:

    Nou, als alle mensen reageren en speelgoed aan BOB meegeven, mag ie wel een paar koffers meer meenemen !!!!
    Zou DUPLO of Bambino niet goed voor ze zijn ???
    Het gaat je goed blijkbaar.
    Fijn.
    geniet er maar van.
    Hier stormt het en is het koud !!!
    maar...
    kacheltje aan en aan lekker kopje koffie...
    niet te versmaden.
    Elk nadeel hep zo z'n voordeel .
    Hou je taai en geniet.

    knuffel
    Ellen en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2017

Alwéér inburgeren

01 Januari 2017

Thuiskomen1

01 Januari 2017

Het mooiste

18 December 2016

Reflexie in Rabat

10 December 2016

Mensen in Marokko, vervolg
Margriet

Vrolijke 60-er

Actief sinds 01 Okt. 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9917

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: