Retraite in Tarifa - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu Retraite in Tarifa - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu

Retraite in Tarifa

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

22 Oktober 2016 | Marokko, Rabat

Na een heerlijke treinreis van 4,5 uur en een bootreis van 1 uur aangekomen in Tarifa. Alleen reizen bevalt mij heel goed, niet te hoeven overleggen en rekening houden met iemand anders die nèt iets andere ideeen heeft. Ook bewustwording van m'n chaos die Bob anders compenseert. Mooi hotel. Overdag wel last van de auto's die langsrijden. Even gebeld met Bob, heerlijk om elkaars stem weer te horen. Voelde hem 'savonds op m'n schouder zitten en s' ochtends naast me in bed.
Even afstand nemen geeft veel overzicht. Ik heb m'n doelen bijgesteld en ga die woensdag met Soufiane doornemen.
Het verblijf bij het Marrokkaanse gezin geeft me veel teveel prikkels. Dat is erg vermoeiend.
Kostganger is ook geen prettige positie, heb ik ook weer meegemaakt.
Om ook nog vrijwilligerswerk binnen een school te doen waar ik de structuur niet van ken is voor mij te veel.
Arabische lessen wil ik vanaf nu 3 X per week, ma wo en vr. Heb ik ook nog tijd om huiswerk te maken. En op zoek naar een andere slaapplek.
Vanmorgen heerlijk bijgegeten, jeetje wat heb ik die kaas gemist!
Even lekker ruim badderen tot Lucia en Peter aankomen.
Ontbeten met een Limburgse vrouw, ze had een heel byzonder verhaal. Van haar kan ik een oplader lenen voor de telefoon, was ik natuurlijk vergeten. Bh's gewassen, die hoeft Fouzia niet te zien. Retourticket terug gevonden, gewoon op de plek waar ik dacht datie zat. Wat doen mijn ogen toch rare dingen als ik moe ben. Hierbij een foto's van de hotelkamer☺️

  • 22 Oktober 2016 - 12:05

    Yvonne:

    Lieve Margriet,
    Ik heb bewondering voor je. In 2 weken zó veel prikkels en emoties te verwerken krijgen is niet makkelijk. Echt knap dat je het lef hebt je doelen bij te stellen, zo blijf je in ieder geval dicht bij jezelf in een tijd dat je al het andere vertrouwde kwijt bent. Ik hoop dat er snel een andere slaapplek gevonden kan worden. Fijn te lezen dat Bob je anker kan zijn, ook op afstand.
    Liefs Yvonne

  • 22 Oktober 2016 - 21:28

    Evert Van Mameren:

    Hallo lieve Margriet,
    Leuk, die heen en weer stemmingen en jouw reactie daarop!
    Ik mis het raamwerk, waarin je ervaringen passen: wie is wie en waar ben je precies waarom?
    Ik hoop dat je snel je nieuwe basis vindt, vertel er wat over s.v.p.
    Hier alles OK; op 16 december gaan we naar Vietnam/Cambodja. Spannend, jij was er toch al?
    Ga vanavond Bob even bellen, groetjes Evert

  • 24 Oktober 2016 - 21:14

    Hans Van Haasteren:

    )
    Hai Tissy,

    Wonen en werken in het buitenland is heel wat anders dan op vakantie ! Je zult met de ongemakken moeten leven en je er aan aanpassen. Het blijft een uitdaging, maar geeft extra veel voldoening als het een keertje lukt. Maak er een notitie van wat er is gelukt. Het zijn vaak de kleine dingen waar het plezier in zit. Kijk ook om je heen om te ervaren waar de mensen zelf hun positieve energie uitkrijgen, vaak verbazend van wat hen motiveert en drijft.

    Genoeg goede raad. Geniet van de mooie zonsondergangen die je daar hebt en het lekkere eten. Groetjes, Hans

  • 24 Oktober 2016 - 21:51

    Lieneke Van Ginkel:

    Ha die lieve Margriet,

    Wat leuk om al je verslagen te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn was om even in Spanje te zijn. Heerlijk voor je om Peter en Lucia te zien.
    Je stukje over je vrijwilligerswerk was ook heel bijzonder.
    Geniet van alles wat je daar meemaakt ook al zijn er natuurlijk genoeg moeilijke momenten.
    Donderdag komt Bob hier eten!
    Veel plezier daar nog en tot een volgend verslag.

    X Lieneke

    P.S.: Nesrin had een mailtje van je gekregen begreep ik en was daar heel blij mee!

  • 24 Oktober 2016 - 23:16

    Esme:

    Hey Margriet,

    Wat moet dat fijn zijn geweest om even bij te kunnen komen.
    En heel goed dat je voor jezelf kiest!
    Maar ligt het aan mij.....zie nergens een foto van de hotelkamer.

    Liefs, Esmé

  • 26 Oktober 2016 - 23:56

    Nieke:

    Ha Margriet,

    Wat een ervaringen allemaal! Ik vind het superstoer! Leuk om te lezen ook. Succes bij het vinden van een wat rustigere verblijfsplaats.

    Liefs, Nieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2017

Alwéér inburgeren

01 Januari 2017

Thuiskomen1

01 Januari 2017

Het mooiste

18 December 2016

Reflexie in Rabat

10 December 2016

Mensen in Marokko, vervolg
Margriet

Vrolijke 60-er

Actief sinds 01 Okt. 2016
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 9962

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: