Halverwege in Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu Halverwege in Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Margriet Haasteren - WaarBenJij.nu

Halverwege in Marokko

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

20 November 2016 | Marokko, Rabat

Elke dag blijft anders, ik word wakker en ben weer reuzebenieuwd wat deze dag gaat brengen.
Vrijdag naar het theater gegaan, er was een internationaal muziekfestival van 4 dagen. 4 groepen uit Marokko (Berbers) de Iles de resistance, Kaapverdië en Algerije prachtige optredens, kwaliteit en bevlogenheid. Niet al teveel Marrokaans publiek en stoute jongeren. De laatste band een stevige rock met Pink Floyd invloeden. Zij verleidden de bewaking om de fans tot voor het podium te laten komen. Samen met Shaun, een 40-jarige vrouw uit de VS lekker staan swingen. De jongere dames uit de VS en Denemarken kwamen nauwelijks uit hun stoel ( moe, verlegen?), de volgende dag was ik kapot. Haha, ben ook al 60!
' middags gelunched met de familie en haar vriendin met kinderen ( hun mannen werken hard en veel) in een marktkraampje heerlijke vis gegeten met gefrituurde aubergines, aardappel en gourgettes en linzen die we met brood van het bord aten. Heerlijk, nog een dubbelzoet minttheetje erachteraan!
De oudste dochter (24)van de vriendin vertelde me dat ze na haar opleiding bissness nu thuis wat hielp in het huishouden en op zoek was naar werk dat er niet is. Zoals veel jongeren hier, triest.
Zij vertelde me over een club voor jongeren en wilde me die wel laten zien, haar zusje en de dochter van Assia, mijn gastvrouw gingen ook mee.Later bleek dat ze mij in haar complot meetrok. Haar ouders wilden niet dat ze naar die club ging, ze rookt, mocht ik niet vertellen, ze wilde me overal mee naartoe nemen, zou me alles laten zien.......
De club bleek een rokerige biljartzaal met hangjongeren voor boven de 18. Voelde me een beetje schuldig naar de ouders toe, maar zij vroegen niets.......
Vroeg naar bed en heerlijk uitgerust weer wakker.
Ik denk dat ik vandaag weer eens alleen op pad ga. Ik heb de Chella en het koninklijk paleis nog niet gezien. Een dagje alleen is ook wel prettig en de dierentuin( net nieuw) waar Assia me mee naartoe wilde nemen komt wel een andere keer, of niet. Inshalla
Volgende week is het hier vakantie voor de scholen. Naast de Arabische les ga ik naar een dagopvang voor straatkinderen, ook weer interessant. Zo op de stille momenten in het weekend voel ik me wat verloren, mis ik Bob en zijn vertrouwde gezelschap.....
Nog maar 4 weekjes

  • 21 November 2016 - 10:06

    Ellen:

    Dat je al halverwege bent.!!!!!!!!!!!De tijd gaat snel. En als ik dit zo lees heb je een hoop te doen en ontmoet je veel mensen. We vertrekken 9 januari naar marokko dus ships passing in the night.
    ellen

  • 21 November 2016 - 10:26

    Monique Van Haasteren:

    Tuurlijk mis je Bob!
    Maar echt superstoer dat je doet wat je altijd al wilde doen: hoef je het daarna nóóit meer te doen, haha!

    xxx

    Mo

  • 22 November 2016 - 11:00

    Lieneke:

    Lieve Margriet,

    Wat leuk om weer wat te lezen. Wat gaat het hard, je bent alweer op de helft. Fijn dat je het zoveel meer naar je zin hebt en wat maak je veel mee. Bob zal jou ongetwijfeld ook missen en blij zijn je over 4 weken weer te zien. Nog veel plezier met alles en sterkte met de moeilijke momenten.
    Veel liefs, Lieneke

  • 24 November 2016 - 16:27

    Agnes:

    Hoi Margriet,
    Wat onwijs knap dat je doorgezet hebt en dat je je draai enig zins hebt gevonden. Bikkel!!!

    Logisch dat je Bob mist en op stille momenten voel je dat nog meer. Gelukkig heb je ook voldoende afleiding.
    Gelukkig heb je je langste tijd van deze reis er op zitten, en dan na de kerst genieten van vakantie saampjes.
    Veel plezier nog de komende weken.

    Liefs, Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2017

Alwéér inburgeren

01 Januari 2017

Thuiskomen1

01 Januari 2017

Het mooiste

18 December 2016

Reflexie in Rabat

10 December 2016

Mensen in Marokko, vervolg
Margriet

Vrolijke 60-er

Actief sinds 01 Okt. 2016
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 9975

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: